pátek 3. srpna 2012

JAK USPĚT NA YOUTUBE ?

Mnoho lidí už se mě ptalo, kde jsem vzal tolik odběratelů a zhlédnutí na YouTube ? Jaká kouzla jsem vyčaroval, aby byl tam, kde dnes jsem ? Vždy těmto lidem říkám jen jedno: "Dělám videa, která nikde jinde divák nenajde". Někdo se mojí rady bude držet a vymyslí něco natolik originálního a uspěje v českém rybníčku YouTube videí, ale ten větší zbytek si to vyloží tak, že od někoho něco okopíruje, udělá to 6x horší, než je originál a tím uspěje. Bohužel to tak vůbec nefunguje. Moje rada tedy zní, točte co vás baví a nemyslete na to, jak moc na vás lidé budou nadávat, o tom už jsem psal ve článku o Haterech. Kritika je potřebná i tady a pokud si z toho něco jako autor vezmete, můžete se každým videem jen a jen zlepšovat. Když jsem v roce 2008 začínal na Streamu, dělal jsem videa, která nikde jinde lidé nemohli vidět, bavilo mě to a díky připomínkám svých diváků, jsem se mohl zlepšovat a zlepšovat, až jsem se dostal tam, kde dneska jsem. Mnoho lidí, co mi píše se netají tím, že chce točit videa jen proto, že chtějí být slavní, ale takový lidé neuspějí. Pokud chcete být jen slavní, tak jste již předem odsouzeni být spíše trapní. Při vytváření videí je třeba dávat kus ze sebe a ne jen myslet na to, kolik lidí to video uvidí a kolik lidí mi napíše, že jsem úžasný. Tudy cesta vážně nevede a nepovede. Často se mě také lidé ptají, jak vlastně začít točit a hlavně co točit ? Tak jako malé dítě, tak i budoucí videotvůrci musí začít úplně od začátku. Nejlepší je tedy naučit se v Movie Makeru, který má každý někde už nainstalovaný ve svých Windows a udělat tam třeba nějaké prolínačky z fotek. Tak jsem začínal i já. Potom jsem v tomto programu začal stříhat i moje první videa, to bylo ještě před nejfejkem a když jsem se naučil i to, přesedlal jsem na lepší střihové programy. Dneska tedy umím stříhat ve většině dostupných střihových programů, jako je třeba Sony Vegas, Corel VideoStudio, Pinnacle Studio a snažím se naučit i v After Effects. Musíte ale tomu věnovat čas a místo hraní počítačových her nebo fetování toluenu s kamarády, začít tvořit a hledat v sobě onen ukrytý talent, který dřímá v každém z vás...

S pozdravem pěkného dne nejfake :)

8 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Nejfe ja sice vím že můj nazor nikoho nezajíma ale i tak . ja si myslim že když někdo neumí točit videa nebo něco jineho měl by inprovizovat protože někdy je inprovizace lepší než předem plánovaná věc . A myslím si že i ty si ze začátku jen inprovizoval a koukej kam tě to dostalo si slavný a obdivovaný týpek . A když už si někdo zkusí natočit nějaké video a dá ho na stream nebo na youtube a někdo mu tam napíše že je to chudak a měl by to radši zabalit a jít do pr**** měl by se na tyhle kritizující lidi vykašlat a dát raději na lidi kteří ho obdivují a podporují v tom co dělá . A jak si napsal ve svém článku o haterech (přibližně)i zlá a sprostá kritika je někdy lepší než samé pochvali . Protože když ti někdo napíše aby si to zbalil že nic trapnějšího neviděl a ty se nato vykašleš a uděláš nové video tak ten člověk uvidí že se jen tak snadno nevzdáváš, přesně jako to děláš ty . Ty si ceníš jake koliv kritiky ať špatné nebo dobré .A ty i když ti někdo napíše zabal to ty nulo kašleš na to a točíš dál kvůli lidem kteří tě mají rádi a dívají se na tvá videa . to je můj názor doufám že to aspoň tebe Nejfe bude zajímat.

Unknown řekl(a)...

S tím je třeba se smířit, mě lidé píšou tohle pořád a i kdyby bylo moje video jednou naprosto dokonalé, jako že nebude, tak by si stejně něco našli...
...hlavní je ale dělat co tě baví, to přece nemůže nikomu ubližovat :)

Anonymní řekl(a)...

Nejfe to si myslíš ty že tvá videa nejsou dokonala ale to s těma chybama máš pravdu lidé hold nesnesou když je někdo lepší než on sám ... ale nejlepší zbran proti nim je usmát se nad tim a točit dál to je totiž nejvíc nas**** ... u tebe to funguje skvěle protože někdo ti píše jak si hrozně trapnej přitom tě po tajnu obdivuje ale na internetu musí být prostě ten největší king co každýho jenom kritizuje ale sam by nic lepšího nesvedl ........... ( a sem rada že si meho nazoru aspon nekdo važí )

Anonymní řekl(a)...

Ahoj Nejfe,
Dělám videa na youtube pomocí Pinnacle či Sony, ale ještě jsem nezkoušela After. Je přehledný ? A co je dobré u něj umět ?

Děkuji Luc!nda

Spin962 řekl(a)...

Já jsem se zasekl na Windows live movie maker a nejde to dál... Kámoš doporučuje Pinnacle studio ale to je na mě moc složité. Ale pro rychlou kombinaci záběrů nebo videí bez animací, výstřelů, mi to bohatě stačí.

Unknown řekl(a)...

Takže ti tady rovnou prašťuju jednu radu jak být lepší: Nebuď namyšlenej. Myslim jako třeba že v pár videích říkaš o ostatních jako o "lidech", ale ty si co? Jsi taky člověk ne? A taky máš pocity ne? Jenom tohle sem chtěl říct.

Unknown řekl(a)...

Chci se zeptat, chci natáčet videa a vůbec nevím jak na to dáte mi pls odkaz na stránku kde mi to vysvětlí

Unknown řekl(a)...

http://www.youtube.com/watch?v=LdTFzVAyx0k&list=PLAEWWic3qz7aJsWI7uQ2-j0f8gwkjx72K&index=1